Eneagrama, relat del març de 2024

El 9 i 10 de març José Luis Andrés Cebrián va impartir un curs teòric-vivencial d’introducció a l’Eneagrama a Lleida.

Hi van assistir 28 persones, la majoria meditadores del zen; algunes ja havien fet Eneagrama amb altres escoles. 

El curs es va fer a l’Editorial Pagès, un edifici encantador, ple de llum, llibres i art.

El dissabte vam dinar al Frankfurt Sapporo, que ens va oferir un bon menjar casolà.

Es va crear un ambient respectuós, de sinceritat i de bon humor. Vam sortir del curs emocionats i amb ganes de continuar treballant en aquesta línia.

Aquí teniu algunes de les reflexions del que es va viure, us agradaran:

…/…

Em vaig apuntar al curs sense gaires expectatives i sense esperar gaire la veritat. Però reconec que durant els dos dies del curs he viscut un cúmul d’experiències que han superat amb escreix allò que jo esperava. Tot en si m’ha dut a poder validar el que em passa i sento des de la meva adolescència. Encara estic amb la ressaca i el xoc de reconèixer on em trobo. Reconec que per mi ha estat impactant i fins a cert punt dolorós. Però m’he fet el propòsit de continuar amb la formació més endavant i agraeixo a José Luis la seva capacitat com a formador i facilitador. Gràcies. 

…/…

La meva experiència del cap de setmana passat amb l’eneagrama ha estat molt positiva.

En primer lloc agrair a les persones que ha organitzat el curs, l’encert, l’esforç i la cura en què ho ha organitzat tot. Moltes gràcies, sense la seva dedicació, aquestes experiències no serien possibles.

Tot i que jo ja havia fet coses d’eneagrama, m’ha agradat tornar a contactar amb ell i més amb l’acompanyament del professor que hem tingut. M’he sentit molt còmoda, i encara que no he descobert res de nou, sí que ha estat un gran recordatori! I he pogut tornar a posar davant meu diferents aspectes de la meva vida.

El professor m’ha semblat excel·lent: clar, breu, empàtic, respectuós, molt encertat en allò que explicava, en allò que captava, i en els seus comentaris. Fins i tot al material que ens ha facilitat.

M’ha agradat molt l’aproximació que ha fet dels números al zen i les propostes de millora.

El grup ha estat enriquidor i molt respectuós, i ha estat un bon exemple per anar aprenent a identificar en els altres les pròpies característiques o aprendre com viuen i se’n comuniquen d’altres per millorar-ne la relació.

M’agradaria poder fer algun nou curs d’eneagrama més especialitzat.

Gràcies per tot.

…/…

Bon dia, fins avui no m’he decidit a escriure res, per dos motius:

1) vaig pensar que anava a un curs on ens posarien una etiqueta igual que es fa amb els horòscops… i sorpresa em vaig trobar amb un grup i un mestre implicats per buscar respostes a la nostra conducta.

2) em vaig veure en un mirall i vaig comprendre la meva manera de ser. Va ser un cop important que m’ha costat acceptar.

Un camí que no té fi, de reflexió i de comprensió personal i relacional.

Gràcies per compartir.

…/…

Fa anys havia fet un curs i creia que mai no trobaria el meu veritable número. Al principi del curs vaig pensar que tornaria a ser el mateix de sempre, no saber qui era realment. Escoltava els meus companys i entenia les seves dificultats en el discerniment de comprendre què era el que creien i el que en realitat transmetien als altres, em va sorprendre la diferència en veure quant els costava veure’s i com els vèiem fàcilment. Hi va haver molt de respecte en aquest procés, per part del professor i per part del grup. Va ser molt guaridor veure l’espai de comprensió i silenci que es va desprendre en tot el cap de setmana. Res de forçar, res a argumentar, cadascú s’havia d’adonar, fer l’esforç que ningú més podia fer a trobar-se. No n’hi va haver cap altra, veient els altres, que comprendre la negació feia el meu propi número; no em va agradar veure’m en aquest procés. Aquella nit el vaig dormir, vaig somiar molt agitadament i l’endemà em vaig despertar de molt bon humor. Un procés màgic a reconèixer la pròpia ombra. La veritat, va ser una grata sorpresa, no vaig pensar que fos possible trobar (en realitat era acceptar) el meu número.

…/…

És un taller que recomano encaridament per a totes aquelles persones que busquen l’autoconeixement i estan al camí del despertar.

Entendre’t a tu mateix és fonamental per saber de quina manera funcionem a nivell intern, quin és l’esquelet que ens sosté, saber que totes les persones tenim les nostres fortaleses i les nostres pors…

Entendre també els altres números de l’eneagrama ens ajuda a saber per què algunes persones són com són, i com interactuem els uns amb els altres en funció de la nostra personalitat. És com desvetllar un secret, o aclarir “coses” que es mantenen ocultes a simple vista… de cop tot sembla tenir més sentit!

M’agradaria agrair personalment al mestre José Luís per compartir la seva saviesa a tots els presents, que amb tanta astúcia i perspicàcia va saber guiar-nos d’una manera molt directa i alhora discreta. També voldria agrair a tot el grup que va assistir per ser tan generosos i obrir la seva intimitat als altres. Tots els que assistim vam fer possible unes jornades de reflexió grupal molt enriquidores i que sempre recordaré.

…/…

Em vaig apuntar al curs amb un desconeixement total del que era.

Des del primer moment vaig veure que José Luis era un bon mestre, sabia fer preguntes de manera respectuosa, sense intimidar-lo… El meu problema va començar quan em semblava que em sentia identificada amb gairebé tots els números. Fins diumenge, amb un comentari que fa José Luis no vaig veure quin número sóc.

Agraïda per tot i amb ganes d’aprofundir-hi.

Gràcies per tot.

…/…

Hola, em va agradar molt el taller, José Luis ho va fer molt amè, em va ser molt fàcil destriar en quin tipus de personalitat m’identificava més, em vaig sentir molt a gust, em va ser fàcil intervenir, l’espai on es va fer el curs tot un luxe. Enhorabona.

Una abraçada.

…/…

Em vaig sentir molt bé. Però no em va agradar veure’m al mirall. Crisi.

…/…

No ho vaig entendre, no és el meu camí.

…/…

L’aportació d’aquest curs va ser el descobriment del meu número en relació amb la meva pràctica diària a Meditació Zen. A vegades dubtem… va ser com una fletxa, una crida a la perseverança… Si tenia algun dubte, va desaparèixer. La meditació és el meu camí, no en tinc cap altra, en aquesta àrdua tasca de posar una mica de llum a l’inconscient.

Em va ajudar la calidesa que es va establir al grup, el respecte en parlar i l’organització dels continguts. Aquesta seguretat en saber que tenia la informació teòrica, em permetia abandonar-me a l’escoltar.

…/…

Comentari d’un 5

M’agradaria felicitar les persones de l’associació Sanbô-zen Lleida per l’organització d’aquest interessant taller d’introducció a l’eneagrama i sobretot agrair al ponent José Luís Andrés Cebrián la seva bona feina.

Amb les explicacions, ha facilitat l’aprenentatge de les característiques de cada grup de l’eneagrama amb mencions a les ales i també al centrament-descentrament. Així mateix, mitjançant les seves enginyoses preguntes ha anat guiant cada persona a comprendre els motius de la seva reacció davant de diferents situacions.

M’agradaria destacar que va ser bonic per a mi, contemplar l’emoció i l’agraïment sincer dels participants.

Agraeixo l’oportunitat de participar-hi.

…/…

En el meu cas, allò que va començar per mera curiositat, no exempta de cert escepticisme, ha derivat en un desig d’aprofundir i anar més enllà en el tema. Ho considero una eina increïble d’autoconeixement, ha estat revelador i també cru perquè no hi ha lloc on amagar-se d’un mateix. Si bé és cert que he trobat respostes a moltes coses, s’obren interrogants nous; què porta la meva ànima a escollir aquesta màscara i no una altra?, on es forgen aquests principis?, realment és apassionant. Tot el meu agraïment i admiració a tu, espero que ens vegem ben aviat. Una abraçada.

…/…

Me vaig apuntar  al curs amb la intenció de refrescar les lleugeres nocions d’Eneagrama que tenia d’anys anteriors i que no li vaig donar continuïtat.

Agraïment al grup Sanbô-Zen LLeida per l’organització del curs tan especialment cuidada en tots els aspectes.

La meva vivència ha estat confusa pels meus interiors regirats i dispersos en què ha entrat un punt de llum del nombre essencial en què em reconec més en el meu descentrament, alhora és un obrir finestres de consciència per permetre’t veure amb més claredat i acceptació.

Agraïment al professor José Luis per la seva experiència, discreció, respecte, fluïdesa, la seva habilitat a discernir i ajudar amb la seva bona feina.

Gràcies al Grup per la relació distesa i respectuosa en les intervencions que ajuden a aclarir, ja que tots estem al mateix vaixell del viure i seguim navegant. Gràcies

…/…

En primer lloc, agrair a les persones que han organitzat aquest taller. La seva acollida i disponibilitat, així com la seva actitud de respecte i calidesa han fet que tot funcioni de manera agradable i fluida i poder-me sentir molt a gust.
També agrair al professor José Luís la seva manera respectuosa, intel·ligent, discreta, subtil, humil i de gran qualitat humana, de compartir amb nosaltres la seva saviesa sobre aquesta eina de coneixement i creixement personal, l'eneagrama. El seu esforç previ per preparar tot el material que ens ha proporcionat. S'agraeix moltíssim!
Dir que el grup que compartim lexperiència va estar format per persones que em van resultar especialment meravelloses.
I per acabar comentar que com a vivència personal em va resultar molt reveladora, aportant-me descobriments que m'ajuden molt a la meva feina personal. Reconèixer-me en un eneatip em va ajudar a comprendre moltes coses que crec que em seran de gran ajuda.
Entendre cadascun dels eneatips penso que és primordial per a la convivència i el respecte.
Així que mil gràcies i espero poder tornar a gaudir d'alguna altra trobada tan enriquidora com aquesta.
.../...

Deixa un comentari